아가페
제정 : 2024.1. 4.
제1장 총 칙
제1조(명칭)
본회는 “아가페”(이하 “선교단체”)라 한다.
제2조(목적)
본 선교단체는 “하나님이 세상을 이처럼 사랑하사 독생자를 주셨으니 이는 그를 믿는자 마다 멸망하지 않고 영생을 얻게 하려 하심이라.”(요한복음3장16절) 말씀에 의거하여 예수 그리스도께서 죄인인 인간을 위해 십자가의 죽으시고 부활하셔서 인간의 죄를 대속 해 주심을 전하여 믿고 회개하여 구원받게 하기 위하여 "가장 가난한 나라,가장 복음이 적게 들어간 나라들"부터 정확한 통계에 의하여 타 비영리 기관들과 협력하여 기부를 하여 밑에서부터 채워가는 역할을 하는 '행정선교'를 목적으로 한다.
제3조(소재지)
본 선교단체는「경상남도 진주시 금산면 중천로 82 , 108동 1003호」에 사무소를 둔다.
제4조(사업)
본 선교단체는 목적을 달성하기 위하여 아래와 같은 사업을 한다.
1. 본 단체는 타 기독교 선교 단체들과 유니세프,기아대책위원회 등의 (생명사랑) 복지적인 가치관을 가진 타 비영리 기관들과 협력하여 전세계적으로 “가장 가난한 나라들,가장 복음이 잘 들어가지 않은 나라들”부터 정확하게 통계를 내어 밑에서 부터 매꿔 나가는 역할을 하는 사업으로서 기본적으로 기부자들에게 기부를 받아 기존의. 타기관들(타선교단체들,타 비영리기관들)에게 기부를 하며 중간자의 역할을 하는 <행정선교>를 기본으로 한다.
2. 행정선교를 위한 전문인력을 활용한 관련부처 정책 제언을 할 수 있다.
3. 기타 본 선교단체의 목적 달성에 필요한 사업을 할 수 있다.
4.제2조와 제4조 1의 의거하여 운영방침 원칙은 따로 본단체에 비치 해 둔다.
제2장 회 원
제5조(회원의 자격)
① 선교단체의 회원이 되고자 하는 자는 소정의 회원가입 신고서를 선교단체에 제출하여야 한다.
② 본 선교단체의 회원은 제2조의 목적과 선교단체의 설립취지에 찬동하여 소정의 가입절차를 마친자로 한다.
③ 회원은 정회원으로 한다.
④ 회원에 관한 세부사항은 별도의 운영규정으로 정한다.
제6조(회원의 권리)
① 정회원은 본 선교단체의 활동에 관한 의견을 제안하고 의결에 참여 할 권리를 가진다.
② 모든 회원은 본 선교단체가 작성하는 자료 및 출판물을 제공받을 수 있다.(지면 외 문자,톡,기타 방법 포함 )
제7조(회원의 의무)
회원은 다음의 의무를 진다.
1. 선교단체의 정관 및 제규약의 준수해야한다.
2. 총회 및 이사회의 결의사항 이행한다.
제8조(회원의 탈퇴)
① 회원은 본인의 의사에 따라 회원탈퇴서를 제출함으로써 자유롭게 탈퇴할 수 있다.
② 회원이 선교단체의 명예를 손상시키거나 목적 수행에 지장을 초래한 경우 또는 1년 이상 회원의 의무를 준수하지 않은 경우에는 총회의 의결을 거쳐 제명 할 수 있다.
③ 탈퇴 및 제명으로 인하여 회원의 자격을 상실한 경우에는 납부한 회비 등에 대한 권리를 요구 할 수 없다.
제9조(회원의 상벌)
선교단체의 회원으로서 선교단체의 발전에 기여한자에 대하여는 이사회의 의결을 거쳐 포상 할 수 있다.
제3장 임 원
제10조(임원의 종류와 정수)
① 선교단체는 다음의 임원을 둔다.
1. 이사장 : 1명(이사장은 “회장” 또는 대표로 표현할 수 있다.)
2. 이사 : 5명 이내(이사장을 포함한다)
3. 감사 : 1명
제11조(임원의 선임)
① 선교단체의 임원은 총회에서 선출한다.
② 이사장은 이사회의 투표를 거쳐 이사 중에서 선출한다.
③ 임기가 만료된 임원은 임기만료 2개월 이내에 후임자를 선출하여야 하며, 임원이 궐위된 경우 궐위 된 날로부터 2개월 이내에 후임자를 선출하여야 한다.
제12조(임원의 해임)
임원이 다음 각 호의 1에 해당하는 행위를 한 때에는 이사회의 의결을 거쳐 해임할 수 있다.
1. 선교단체의 목적에 위배되는 행위
2. 임원간의 분쟁․회계부정 또는 현저한 부당행위
3. 선교단체의 업무를 방해하는 행위
제13조(임원의 결격사유)
다음 각 호의 어느 하나에 해당하는 자는 임원이 될 수 없다.
1. 피한정후견인 또는 피성년후견인
2. 파산자로서 복권이 되지 아니한 자
3. 법원의 판결 또는 다른 것에 따라 자격이 상실 또는 정지된 자
4. 금고 이상의 실형의 선고를 받고 그 집행이 종료(집행이 종료된 것으로 보는 경우를 포함)되거나 집행이 면제 된 날부터 3년이 경과되지 아니한 자
5. 금고 이상의 형의 집행 유예선고를 받고 그 유예기간 중에 있는 자
제14조(상임이사)
① 선교단체의 목적사업을 전담하게 하기 위하여 상임이사를 둘 수 있다.
② 상임이사는 이사회의 의결을 거쳐 이사장이 이사 중에서 선임한다.
상황에 따라 상임이사는. 타 임원직과 겸임 할. 수 있다.
제15조(임원의 임기)
① 이사의 임기는 2년, 감사의 임기는 2년으로 하며 연임 할 수 있다.
② 임원은 임기 만료 후라도 후임자가 취임 할 때 까지는 임원으로 직무를 수행한다.
제16조(임원의 직무)
① 이사장은 선교단체을 대표하고 선교단체의 업무를 총괄하며, 총회 및 이사회의 의장이 된다.
② 상임이사는 상근하며 이사장의 지시를 받아 선교단체의 사무를 총괄한다.
③ 이사는 이사회에 출석하여 선교단체의 업무에 관한 사항을 의결하며 이사회 또는 이사장으로부터 위임 받은 사항을 처리한다.
④ 감사는 다음의 직무를 행한다.
1. 선교단체의 재산상황을 감사하는 일
2. 총회 및 이사회의 운영과 그 업무에 관한 사항을 감사하는 일
3. 제1호 및 제2호의 감사결과 부정 또는 부당한 점이 있음을 발견 할 때에는 이사회 또는 총회에 그 시정을 요구하고 보고하는 일
4. 제3호의 시정요구 및 보고를 하기 위하여 필요 할 때에는 총회 또는 이사회의 소집을 요구하는 일
5. 선교단체의 재산상황과 업무에 관하여 총회 및 이사회 또는 이사장에게 의견을 진술하는 일
제17조(이사장의 직무대행)
① 이사장이 사고가 있을 때에는 이사장이 지명하는 이사가 이사장의 직무를 대행한다.
② 이사장이 궐위되었을 때에는 이사회에서 선출된 이사가 이사장의 직무를 대행한다.
③ 제2항의 규정에 의한 이사회는 재적이사 과반수가 소집하고 출석이사 중 최연장자의 사회아래 출석이사 과반수의 찬성으로 이사장의 직무대행자를 선출한다.
④ 제2항의 규정에 의하여 이사장의 직무를 대행하는 이사는 지체 없이 이사장 선출의 절차를 밟아야 한다.
제4장 총 회
제18조(총회의 구성)
총회는 선교단체의 최고의결기관이며 이사회나 임원으로 구성한다.
제19조(구분 및 소집)
① 총회는 정기총회와 임시총회로 구분하며, 이사장이 이를 소집한다.
② 정기총회는 매 회계연도 개시 1개월 전까지 소집하며, 임시총회는 이사장이 필요하다고 인정 할 때에 소집한다.
③ 총회의 소집은 이사장이 회의 안건․일시․장소 등을 명확하게 기록하여 회의 개시 7일전까지 문서로 각 회원에게 통지하여야 한다.
제20조(총회소집의 특례)
① 이사장은 다음 각 호의 어느 하나에 해당하는 소집요구가 있을 때에는 그 소집요구일로부터 20일 이내에 총회를 소집하여야 한다.
1. 재적이사 과반수가 회의의 목적을 제시하여 소집을 요구한 때
2. 제16조제4항제4호의 규정에 따라 감사가 소집을 요구한 때
3. 재적 정회원 3분의 1이상이 회의의 목적을 제시하여 소집을 요구한 때
② 총회 소집권자가 궐위되거나 이를 기피함으로써 7일 이상 총회소집이 불가능한 때에는 재적이사 과반수 또는 재적 정회원 3분의 1이상의 찬성으로 총회를 소집할 수 있다.
③ 제2항의 규정에 의한 총회는 출석이사 중 최연장자의 사회아래 그 의장을 선출한다.
제21조(총회의 의결사항)
총회는 다음의 사항을 의결한다.
1. 임원의 선출 및 해임에 관한 사항
2. 선교단체의 해산 및 정관변경에 관한 사항
3. 예산 및 결산의 승인
4. 사업계획의 승인
5. 기타 중요사항
제22조(의결정족수)
① 총회는 정관에서 정하는 사항을 제외하고는 재적 이사회나 임원 절반의 출석으로 개회하고 출석 정회원 절반의 찬성으로 의결한다.
② 이사회나 임원의 의결권은 총회에 참석하는 다른 이에게 서면으로 위임할 수 있다. 이 경우 위임장은 총회 개시 전까지 의장에게 제출하여야 한다.
제23조(총회의결 제척사유)
정회원이 다음 각 호의 어느 하나에 해당하는 때에는 그 의결에 참여하지 못한다.
1. 임원의 선출 및 해임에 있어 자신에 관한 사항을 의결할 때
2. 금전 및 재산의 수수 또는 소송 등에 관련되는 사항으로서 자신과 선교단체의 이해가 상반 될 때
제5장 이 사 회
제24조(이사회의 구성)
이사회는 이사장과 이사(들)로 구성한다.
제25조(이사회의 소집)
① 이사회는 정기이사회와 임시이사회로 구분한다.
② 정기이사회는 연 2회 개최하고 임시이사회는 감사 또는 이사의 3분의 1 이상의 요청이 있거나 이사장이 필요하다고 인정하는 때에 소집한다.
③ 이사장은 이사회를 소집하고자 할 때에는 회의 개최 7일 전까지 이사 및 감사에게 회의의 목적과 안건, 개최일시 및 장소를 통지하여야 한다. 다만, 긴급하다고 인정되는 정당한 사유가 있을 때에는 그러하지 아니하다.
제26조(이사회 소집의 특례)
① 이사장은 다음 각 호의 1에 해당하는 소집요구가 있는 때에는 그 소집요구일로부터 20일 이내에 이사회를 소집하여야 한다.
1. 재적이사 과반수가 회의의 목적을 제시하여 소집을 요구한 때
2. 제16조 제4항 제4호의 규정에 의하여 감사가 소집을 요구한 때
② 이사회 소집권자가 궐위되거나 이를 기피함으로써 7일 이상 이사회 소집이 불가능할 때에는 재적이사 과반수의 찬성으로 이사회를 소집할 수 있다.
③ 제2항의 규정에 의한 이사회는 출석이사 중 최연장자의 사회아래 그 의장을 선출한다.
제27조(서면결의)
① 이사장은 이사회에 부의할 사항중 경미한 사항 또는 긴급을 요하는 사항에 관하여는 이를 서면으로 의결할 수 있다. 이 경우에 이사장은 그 결과를 차기 이사회에 보고하여야 한다.
② 제1항의 서면결의 사항에 대하여 재적이사 과반수가 이사회에 부의할 것을 요구하는 때에는 이사장은 이에 따라야 한다.
제28조(이사회의 의결사항)
이사회는 다음의 사항을 심의․의결한다.
1. 업무집행에 관한 사항
2. 사업계획의 운영에 관한 사항
3. 예산․결산서의 작성에 관한 사항
4. 재산관리에 관한 사항
5. 총회에 부의할 안건의 작성
6. 총회에서 위임받은 사항
7. 정관의 규정에 의하여 그 권한에 속하는 사항
8. 기타 선교단체의 운영상 중요하다고 이사장이 부의하는 사항
제29조(의결정족수)
① 이사회는 재적이사 과반수의 출석으로 개의하고 출석이사 과반수의 찬성으로 의결한다.
② 이사회의 의결권은 위임할 수 없다.
제6장 재산과 회계
제30조(재원)
①선교단체의 유지 및 운영에 필요한 경비의 재원은 각종 기부금 및 기타 자원으로 한다.
② 제1항에 따른 운영비는 본 단체가 기부받는 금액의 10%미만으로 하며, 운영비에는 본 단체의 직원(임원 급여 포함) 급여도 포함된다.
제31조(회계연도)
선교단체의 회계연도는 정부의 회계연도에 따른다.
제32조(예산편성 및 결산)
① 선교단체는 회계연도 1개월 전에 사업계획 및 예산안을 이사회의 의결을 거쳐 총회의 승인을 얻어야 한다.
② 선교단체는 사업실적 및 결산내용을 당해 회계연도 종료 후 2월 이내에 이사회의 의결을 거쳐 총회의 승인을 얻어야 한다.
제33조(회계감사)
감사는 회계감사를 연 1회 이상 실시하여야 한다.
제34조(임원의 보수)
1.이사회,임원 및 직원의 보수는 운영비(제30조)의 60% 미만으로 책정하여 유급으로 처리한다. 본단체의 기부가 많아질수록 직원을 더 채용 할 수 있다.(기부금액이 약5000만~1억당1명 추가),
단 위의 34조는이사회에 의해서 기부상황에 따라 달라질 수있다.
또한 임원이 본 타 임원직과 겸직일 때에는 한가지 임원의 직책을 선택하여 그에 대한 급여를 받는다.그러나 타 직업과 겸직하지는 못한다.
2.기부금액이 1000만원 이하시에는 임원들의 자원봉사와 파트로 시간당 최저 시급으로 불규칙.규칙적으로 아르바이트생을 고용 할 수 있다.
3.차 후 정직원으로 채용 할 경우 임금은 기본적으로 최소한 근로기준법을 기준으로 채용하며 임원진의 의해 급여를 조절 책정 할 수 있다.
제35조(이익배분 금지)
선교단체는 독립적으로 재산을 관리하며, 운영으로 수익이 발생 할 경우 그 수익은 구성원에게 배분하지 아니한다.
단 운영비는 이익배분에 포함되지 않는다.
제7장 사무부서
제36조(사무국)
① 이사장의 지시를 받아 선교단체의 사무를 처리하기 위하여 사무국을 둘 수 있다.
② 사무국에는 사무총장 1인, 사무처장 1인, 간사 1인을 둘 수 있다.
③ 사무총장, 사무처장, 간사는 이사회의 의결을 거쳐 이사장이 임명한다.
④ 사무국의 조직 및 운영에 관한 사항은 이사회의 의결을 거쳐 별도로 정한다.
제8장 보 칙
제37(해산)
선교단체가 해산하고자 할 때 에는 총회에서 재적 임원의 2분의1 이상의 찬성으로 의결해야한다
제38조(규칙제정)
이 정관이 정한 것 외에 선교단체의 운영에 관하여 필요한 사항은 이사회의 의결을 거쳐 운영규칙으로 정한다.
이는 운영상 운영원칙의 상위결정원칙,기부자세금공제사항,기타를 들 수 있다.
부 칙
제1조(시행일) 이 정관은 총회에서 의결한 날로부터 시행한다.
제2조(경과조치) 이 정관 시행 당시 선교단체설립을 위하여 발기인 등이 행한 행위는 이 정관에 의하여 행한 것으로 본다.
제3조(보안사항) 본 선교단체에서 탈퇴하는 경우, 선교단체 규칙에서 규정한 상호, 명칭, 용어 등을 사용할 수 없다.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
agape
Enactment: 2024. 1. 4.
Chapter 1: General Provisions
Article 1 (Name)
This association is called “Agape” (hereinafter “missionary organization”).
Article 2 (Purpose)
This missionary organization says, “For God so loved the world that he gave his only begotten Son, that whoever believes in him should not perish but have eternal life.” (According to the Word (John 3:16), Jesus Christ died on the cross for sinners and was resurrected to atone for their sins, so that they may believe, repent, and be saved. "The poorest country, the one with the least amount of gospel, The purpose is 'administrative mission', which fills the role from the bottom up by making donations in cooperation with other non-profit organizations based on accurate statistics from "countries entered."
Article 3 (Location)
This missionary organization has an office at “Room 1003, Building 108, I-Park, 82 Jungcheon-ro, Geumsan-myeon, Jinju-si, Gyeongsangnam-do.”
Article 4 (Business)
This missionary organization carries out the following projects to achieve its goals.
1. This organization cooperates with other Christian missionary organizations and other non-profit organizations with (life-loving) welfare values, such as UNICEF and the Hunger Committee, to reach “the poorest countries and places where the gospel is not well-reached” around the world. It is a project that plays the role of correcting the problem from the bottom up by producing accurate statistics from “countries”, and basically receives donations from donors. It is based on <Administrative Mission>, which makes donations to other organizations (other mission organizations, other non-profit organizations) and acts as an intermediary.
2. Policy recommendations can be made to relevant ministries using professional personnel for administrative missions.
3. Other projects necessary to achieve the purpose of this missionary organization may be carried out.
4. Based on Article 2 and Article 4 1, the operating policy principles are kept separately in this organization.
Chapter 2 Association
Article 5 (Membership Qualifications)
① Anyone who wishes to become a member of a missionary organization must submit a membership registration form to the missionary organization.
② Members of this missionary organization shall be those who agree with the purpose of Article 2 and the purpose of establishment of the missionary organization and have completed the prescribed membership procedures.
③ Members shall be regular members.
④ Details regarding members are determined in separate operating regulations.
Article 6 (Member’s Rights)
① Regular members have the right to propose opinions on the activities of this missionary organization and participate in decisions.
② All members can receive materials and publications prepared by this missionary organization (including text, chat, and other methods other than print).
Article 7 (Member’s Obligations)
Members have the following obligations:
1. The mission organization’s articles of incorporation and regulations must be observed.
2. Implement the resolutions of the general meeting and the board of directors.
Article 8 (Withdrawal of Membership)
① Members may freely withdraw their membership at their own will by submitting a membership withdrawal form.
② If a member damages the reputation of the missionary organization, causes trouble in carrying out its purpose, or fails to comply with the member's obligations for more than one year, he or she may be expelled through a resolution of the general meeting.
③ If you lose your membership due to withdrawal or expulsion, you cannot claim the right to paid membership fees, etc.
Article 9 (Rewards and Punishments of Members)
Members of a mission organization who have contributed to the development of the mission organization may be rewarded upon resolution of the board of directors.
Chapter 3 Lim Won
Article 10 (Types and number of executives)
① The missionary organization shall have the following officers.
1. Chairman of the Board: 1 person (The Chairman of the Board may be expressed as “Chairman” or representative.)
2. Directors: Up to 5 people (including the chairman)
3. Auditor: 1 person
Article 11 (Appointment of Executives)
① The executives of mission organizations are elected at the general meeting.
② The chairman of the board of directors is elected from among the directors through a vote of the board of directors.
③ An officer whose term of office has expired must elect a successor within two months of the expiration of the term, and if an officer vacates a position, a successor must be elected within two months from the date of the vacancy.
Article 12 (Dismissal of Executives)
If an executive commits any of the following acts, he or she may be dismissed upon resolution of the board of directors.
1. Acts that are contrary to the purpose of the missionary organization
2. Disputes, accounting fraud or significant unfair practices between executives
3. Acts that interfere with the work of missionary organizations
Article 13 (Grounds for disqualification of executives)
Any person who falls under any of the following items cannot become an executive officer.
1. Limited guardian or adult guardian
2. A bankrupt who has not been reinstated
3. A person whose qualifications have been lost or suspended according to a court decision or other matters.
4. A person who was sentenced to imprisonment without prison labor or heavier punishment and for whom three years have not passed since the execution was completed (including cases where the execution is deemed to have been completed) or the execution was exempted.
5. A person who has been sentenced to a suspended sentence of imprisonment or heavier punishment and is currently in the probation period.
Article 14 (Executive Director)
① A standing director may be appointed to take full charge of the missionary organization's purpose.
② The executive director is appointed by the chairman from among the directors after a resolution by the board of directors.
Depending on the situation, the executive director. To hold concurrent positions with other executive positions. You can.
Article 15 (Term of office of executives)
① The term of office of directors is two years, and the term of office of auditors is two years, and they may be reappointed.
② Even after the expiration of the term of office, executives shall perform their duties as executives until their successors take office.
Article 16 (Duties of officers)
① The chairman represents the mission organization, oversees the affairs of the mission organization, and serves as the chairman of the general meeting and board of directors.
② The executive director serves full-time and supervises the affairs of the missionary organization under the direction of the president.
③ Directors attend board meetings, decide on matters related to the business of the missionary organization, and handle matters delegated by the board of directors or the chairman.
④ Auditors perform the following duties.
1. Auditing the financial situation of the missionary organization
2. Auditing the operation of the general meeting and the board of directors and matters related to their work
3. If any irregularities or unfairness is discovered as a result of the audit under subparagraphs 1 and 2, request for correction and report to the board of directors or general meeting.
4. Requesting the convening of a general meeting or board of directors when necessary to request correction and report under subparagraph 3.
5. Expressing opinions to the general meeting, board of directors, or chairman regarding the mission organization's financial situation and business
Article 17 (Acting of the Chairman’s duties)
① If the Chairman of the Board has an accident, a director designated by the Chairman of the Board of Directors shall perform the duties of the Chairman.
② In the event of a vacancy in the position of chairman, a director elected by the board of directors shall perform the duties of the chairman.
③ The Board of Directors meeting pursuant to the provisions of Paragraph 2 shall be convened by a majority of the directors in attendance, and an acting representative for the Chairman shall be elected with the approval of a majority of the directors present under the chairmanship of the eldest director among the directors present.
④ A director performing the duties of the chairman of the board pursuant to the provisions of paragraph 2 must immediately go through the procedures for electing the chairman of the board.
Chapter 4 General Meeting
Article 18 (Composition of the General Assembly)
The General Assembly is the highest decision-making body of the missionary organization and is composed of the board of directors or executives.
Article 19 (Classification and Convocation)
① The general meeting is divided into a regular general meeting and an extraordinary general meeting, which are convened by the chairman.
② The regular general meeting is convened one month before the start of each fiscal year, and the extraordinary general meeting is convened when the chairman deems it necessary.
③ The general meeting is convened by the chairman, who sets the meeting agenda, date and timeThe location, etc. must be clearly recorded and notified to each member in writing at least 7 days prior to the start of the meeting.
Article 20 (Special provisions for convening a general meeting)
① When there is a request to convene one of the following items, the Chairman of the Board of Directors must convene a general meeting within 20 days from the date of the convening request.
1. When the majority of registered directors request a convocation by presenting the purpose of the meeting
2. When the auditor requests a convening in accordance with the provisions of Article 16, Paragraph 4, Item 4.
3. When more than one-third of registered regular members present the purpose of the meeting and request a convocation.
② If it is impossible to convene a general meeting for more than 7 days due to a vacancy or evasion of the person with the right to convene a general meeting, the general meeting may be convened with the approval of a majority of registered directors or more than one-third of registered members.
③ The general meeting pursuant to the provisions of paragraph 2 shall elect a chairperson under the chairmanship of the eldest director among the directors present.
Article 21 (Matters resolved at the general meeting)
The general meeting decides on the following matters.
1. Matters pertaining to the election and dismissal of executives
2. Matters pertaining to the dissolution of missionary organizations and changes to their articles of incorporation
3. Approval of budget and settlement of accounts
4. Approval of business plan
5. Other important matters
Article 22 (Quorum for decision)
① Except for matters stipulated in the Articles of Incorporation, the general meeting shall be opened with the attendance of half of the registered board of directors or executives, and resolutions shall be made with the approval of half of the regular members present.
② The voting rights of the board of directors or officers may be delegated in writing to another person attending the general meeting. In this case, the power of attorney must be submitted to the chairman before the start of the general meeting.
Article 23 (Reasons for exclusion from general meeting resolution)
If a regular member falls under any of the following items, he or she may not participate in the decision.
1. When deciding on matters related to the election or dismissal of executives
2. When there are conflicting interests between you and the missionary organization in matters related to receiving money or property or lawsuits, etc.
Chapter 5 Board of Directors
Article 24 (Composition of the Board of Directors)
The board of directors consists of the chairman and director(s).
Article 25 (Convocation of Board of Directors)
① The Board of Directors is divided into regular Board of Directors and temporary Board of Directors.
② Regular board meetings are held twice a year, and temporary board meetings are convened at the request of more than one-third of the auditors or directors, or when the chairman deems it necessary.
③ When the Chairman of the Board of Directors wishes to convene a Board of Directors meeting, he/she must notify the directors and auditors of the purpose and agenda of the meeting, date and time, and location at least 7 days prior to the meeting. However, this does not apply when there is a justifiable reason that is deemed urgent.
Article 26 (Special provisions for convening the Board of Directors)
① When there is a request to convene one of the following items, the Chairman of the Board of Directors must convene a board of directors meeting within 20 days from the date of the convening request.
1. When the majority of registered directors request a convocation by presenting the purpose of the meeting
2. When the auditor requests a convening in accordance with the provisions of Article 16, Paragraph 4, Item 4.
② If it is impossible to convene a board of directors meeting for more than 7 days due to a vacancy or evasion of the person authorized to convene the board of directors, the board of directors meeting may be convened with the approval of a majority of registered directors.
③ The board of directors pursuant to the provisions of paragraph 2 shall elect its chairman under the chairmanship of the eldest director among the directors present.
Article 27 (Written Resolution)
① Among the matters to be submitted to the Board of Directors, the Chairman may decide in writing on minor or urgent matters. In this case, the chairman must report the results to the next board of directors.
② When a majority of the registered directors request that the written resolution in Paragraph 1 be submitted to the Board of Directors, the Chairman shall comply therewith.
Article 28 (Matters resolved by the Board of Directors)
The board of directors deliberates and decides on the following matters.
1. Matters related to business execution
2. Matters related to the operation of the business plan
3. Matters related to the preparation of budget and settlement statements
4. Matters related to property management
5. Preparation of agenda to be submitted to the general meeting
6. Matters delegated at the general meeting
7. Matters falling within its authority under the provisions of the Articles of Incorporation
8. Other matters considered by the chairman to be important in the operation of the missionary organization
Article 29 (Quorum for decision)
① The Board of Directors opens with the attendance of a majority of registered directors and makes decisions with the approval of a majority of directors present.
② The voting rights of the Board of Directors cannot be delegated.
Chapter 6 Property and Accounting
Article 30 (Financial Resources)
① The expenses required for the maintenance and operation of the missionary organization are financed from various donations and other resources.
② The operating expenses under Paragraph 1 shall be less than 10% of the amount donated by this organization, and the operating expenses also include the salaries of the organization's employees (including executive salaries).
Article 31 (Fiscal Year)
The fiscal year of mission organizations follows the government's fiscal year.
Article 32 (Budget preparation and settlement)
① Mission organizations must obtain approval from the general meeting through resolution of the business plan and budget by the board of directors one month prior to the fiscal year.
② Mission organizations must obtain approval from the general meeting through resolution of the board of directors within two months after the end of the relevant fiscal year on business performance and settlement of accounts.
Article 33 (Accounting Audit)
An accounting audit must be conducted at least once a year.
Article 34 (Executive Compensation)
1. The compensation of the board of directors, executives and employees is set at less than 60% of operating expenses and is paid. As the organization's donations increase, more employees can be hired (1 person added per approximately 50 to 100 million won in donation amount).
Article 34 above may be changed by the Board of Directors depending on the donation situation.
Additionally, when an executive holds a concurrent position with another executive position, he or she selects one executive position and receives a salary for that position. However, he or she cannot hold another position concurrently.
2. If the donation amount is 10 million won or less, part-time workers can be hired irregularly or regularly at the minimum hourly wage for volunteer work by executives.
3.When hiring as a full-time employee in the future, wages are basically based on at least the Labor Standards Act, and salaries can be adjusted by executives.
Article 35 (Prohibition on Profit Distribution)
Missionary organizations manage their property independently, and when profits are generated from operations, the profits are not distributed to members.
However, operating expenses are not included in profit distribution.
Chapter 7 Office Department
Article 36 (Secretariat)
① A secretariat may be established to handle the affairs of the missionary organization under the direction of the chairman.
② The secretariat may have one secretary general, one secretary general, and one secretary.
③ The Secretary General, Secretary General, and Secretary are appointed by the Chairman of the Board of Directors upon resolution.
④ Matters concerning the organization and operation of the Secretariat shall be determined separately through resolution by the Board of Directors.
Chapter 8 Supplementary Provisions
Chapter 37 (Dissolution)
When a missionary organization wishes to dissolve, it must be resolved with the approval of more than 1/2 of the registered executives at the general meeting.
Article 38 (Establishment of rules)
In addition to those stipulated in these Articles of Incorporation, necessary matters regarding the operation of the missionary organization shall be determined by the Board of Directors and established in the operating rules.
These include the higher-level decision principles of operational principles, donor tax deductions, and others.
Supplementary provisions
Article 1 (Enforcement Date) These Articles of Incorporation shall enter into force from the date of resolution at the general meeting.
Article 2 (Transitional Measures) Any acts performed by promoters, etc. for the establishment of a missionary organization at the time of enforcement of these Articles of Incorporation shall be deemed to have been performed in accordance with these Articles of Incorporation.
Article 3 (Security Matters) If you withdraw from this mission organization, you cannot use the company name, name, or terminology stipulated in the mission organization rules.
agape
